لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان بهترین وبلاگ علمی و آدرس amirhoseyngavipanghe.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





 

نقش تدبير و دور انديشي در زندگي
دور انديشي و آينده نگري يكي از بهترين مزيت هاي انسان است. انسان با استفاده از دور انديشي از كارهايي پرهيز و كارهايي را انجام ميدهد تا آينده بهتري براي خود فراهم سازد همه ي انسان ها براي آينده ي خود مي كوشند تا بتوانند آن را مفرح و زيبا و بدون عيب بسازند حتي بعضي از انسان ها براي نسل هاي بعد از خودشان نيز افكاري در ذهن دارند و براي آينده بشري برنامه ريزي ميكنند و در حال تلاش هستند تا ارزش هايي را كه امروز در اختيار دارند را پيشرفته تر در اختيار نسل هاي بعدي قرار دهند.

كساني كه در حال زندگي ميكنند و براي آينده ي خود هيچ برنامه اي ندارند زندگي موفقي نيز نخواهند داشت انها از ذهن خود استفاده نمي كنند و ممكن است هميشه درگير يك مشكل باشند هر چند كوچك.تدبير و دور انديشي در زندگي انسان بسيار با اهميت بوده و هر كاري بدون تدبير و دور انديشي ممكن نيست و اگر هم ممكن باشد آينده و نتيجه ي خوبي در پيش نخواهد داشت.

انسانی که در زندگی تدبیر و آینده نگری داشته باشد فردی مفید وپرثمردرزندگی خود و همنوعان خود می شود .باید بدانیم که انسانی که تدبیر و درایت و دور اندیشی را سر لوحه ی کار خود قرار دهد علاوه بر آنکه می تواند روز به روز نتایج موفقیّت خود را مشاهده کند به جایی میرسد که جامعه و افراد درون آن نیاز مبرمی به او پیدا می کنند، و افراد جامعه اگر او و اثرش را در بین خود لمس نکنند احساس تنهایی و کمبود را کاملاً حس خواهند کرد .

همانطور که اکنون می بینیم دانشمندان ، مخترعین ،شعرا، نویسندگان وپژوهشگران که با تدبیر ودوراندیشی خود توانسته اند ما رانیازمند خودشان بکنند . چنانکه که اگر در در جامعه واقعاً این چنین شخصیّت هایی نباشند ما احساس کمبود را خواهیم دید.

معمولاً زندگی انسان ها به عوامل مختلفی بستگی دارد که شاید چشم انداز یکی از مهم ترین آنها باشد. تدبیر و تدبر برای جلوگیری از بحران های غیر قابل پیش بینی یا پیش بینی نشده بسیار موثر است. انسان ها با در نظر گرفتن این که ممکن است آینده چه اتفاقی بیفتد، همواره به طور نا محسوس نگرا ن آینده اند. با این وجود اگر انسان ها تدبیر و تدبر را با دور اندیشی و نگاه به آینده در آمیزند، قطعاً پیشرفت های شایانی در زندگی خواهند داشت. تدبیر و دور اندیشی امروزه لازمه ی هر کاری است؛ زیرا که در جوامع متلاطم امروز ریسک پذیری گاهی موجب پیشرفت اما اکثراً باعث شکست و نابودی می شود.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ یک شنبه 17 آذر 1392 ] [ 3:15 بعد از ظهر ] [ امیر حسین قوی پنجه ]

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید لطفا نظر بزارین
آرشیو مطالب
آذر 1392
آبان 1392
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 7
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 7
بازدید ماه : 57
بازدید کل : 5882
تعداد مطالب : 78
تعداد نظرات : 7
تعداد آنلاین : 1


تماس با ما



در اين وبلاگ
در كل اينترنت
از ما حمایت کنید